12 tips bij afvallen

12 Tips bij afvallen

Deze 12 tips zijn geen wondermiddel. Ze werken wel. De tips zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek over afvallen en over het veranderen van eetgedrag en gewoonten.
Brickhouse Academy Tips

  1. Ga niet op dieet. Echt niet.
  2. Word je bewust van alle marketingtrucs die bedoeld zijn om ons meer te laten eten (bijvoorbeeld een veel te grote portie ‘medium’ of ‘normaal’ noemen).
  3. Vraag jezelf af wat voor jou de dwingende noodzaak is om te veranderen. Waar doe je het voor?
  4. Word je bewust van wat je op een dag eet, wat je eetgewoonten zijn, en je sterke en je zwakke punten daarin.
  5. Maak een plan en zet dit op papier. (En niet alleen: ik wil 5 kilo afvallen, maar welke concrete acties ga je waar en wanneer uitvoeren?)
  6. Schakel je sociale omgeving in. Alle hulp is welkom.
  7. Pas je thuisomgeving aan: haal geen grote eetvoorraad in huis en berg alle verleidelijke etenswaren goed buiten het zicht op. De buitenwereld kent al genoeg verleidingen.
  8. Monitor je resultaten. Geef jezelf feedback en stuur zonodig bij.
  9. Maak vast een plan voor valkuilen die je verwacht. Wat zijn moeilijke situaties waar je tegenaan gaat lopen en wat kun je in zo’n geval doen?
  10. Als het een keer fout gaat: leer ervan en ga door met het veranderen van je eetgewoonten. Veranderen gaat met vallen en opstaan. Een koekje eten terwijl je dat niet van plan was betekent niet dat je net zo goed de hele rol kunt opeten.
  11. Wees consequent in je nieuwe eetgewoonten: niet op doordeweekse dagen heel streng zijn voor jezelf en dan in het weekend helemaal losgaan.
  12. Bouw in je dagelijkse routine voldoende beweging in. Op de fiets naar het werk, lopend boodschappen doen, een dagelijkse avondwandeling. 

Hulp nodig? Maak gebruik van onze e-coaching of neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

 

Meer weten over de tips?

Vraag gratis het eerste hoofdstuk aan van Terugval en Verleiding: De kunst om afgevallen te blijven.

Gratis PDF aanvragen